Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

26 Mei 2012

life must go on..


Dear Blog ,

Jauh aku mengenang akan berlalunya masa yang pergi.. Masih aku teringat akan satu tatap wajah yang kian pudar.. Namun hakikatnya aku masih merinduimu.. Pergi aku melangkah bukan ertinya aku kalah cuma kadang memberi ruang untuk aku menghayai apa ertinya rindu..
Senyumlah ketika saat kamu mengingati aku kerana saat itu aku sangat merindukan kamu.. Menangisalah saat kamu merindukan aku kerana saat itu aku tak ada lagi di samping mu (':
 untuk dia :


awk tahu x? 


Lelaki yang hebat bukanlah lelaki yang mampu mendapatkan ramai perempuan dengan mudah..

Lelaki yang hebat adalah mereka yang mampu mempertahankan satu perempuan yang dia cintai walaupun berhadapan dengan cubaan dan ujian begitu kuat..

Tak terlalu penting bagaimana engkau mendapatkannya, yang penting adalah bagaimana caramu mempertahankannya..




dan untuk saya :


Jgn prnah sia-siakan si dia yg berada dekat dgn awk ketika ini, sebab dulunya awk pernah berharap untuk memiliki dia...(so hard to get your love shahril)


Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan... Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan..(sya takut khilangan awk nnti)


Jangan terlalu memikirkan masa lalumu, kini mereka hanya kenangan..Tatap masa depanmu kerana disanalah impian..(awk impian sya tau!)



untuk kamu :


Memang ALLAH sengaja menemukan anda dengan orang yang banyak rungutan itu dan ini, supaya anda menjadi seorang manusia yang hebat jiwanya..

Memang ALLAH sengaja menemukan anda dengan orang yang tidak penyayang, supaya anda lebih faham bahawa cinta yang terbaik hanya ada bersama Allah s.w.t.

Memang ALLAH sengaja menemukan anda dengan orang yang banyak sombong dan bangga diri, supaya anda lebih mengenali kehidupan yang tidak selamanya kekal..




Petang yg sungguh mmbosankan utk aku tnpa teman! ada boyperen sibuk..ada adk keluar jmpa kwn..ada famili keluar tinggalkn aku dkt rmh..ada kwn depa p kem..ada moto tp mlas nk keluar..
ada org yg sgt2 aku percaya tp dia cerita semuanya dkt mak aku..smpai mak aku ckp.."ikutkn mak mak memang xbg tp dh hg nangis2 g tau *&*^%" ok sudahlah mak,,memang mak suka tgok akk brkorban kn..mak igt x? mula2 akk ckp akk xnk sklh dkt semanggol ni ,akk ckp akk nk duk asrama..tp mak xbg! then akk brsabar..smpai akk trsosial dgn kwn2..alhamdulillah akk mulai sedar..msok form3 akk berubah nk buat PMR elok2 nk masuk asrama..akhirnya rezeki akk dpt teknik then akk dpt tahfiz penang...tp mak xbg jgk..mak?? akk sungguh2 nk berubah jd yg trbaik utk family!
akk reject teknik dgn alasan akk tipu mak akk ckp akk suka aliran sains but xmak..aku xtrniat nk masuk kelas sains..akk sedar akk sapa..akk xlayak masuk klas 2 tp sbb mak akk sanggup terima!

Masa abs Pmr akk brbincang dgn mak.."akk dgn kwn akk mintak tahfiz dkt penang..akk nk pergi tau!" dlm hati akk masa 2 xsabar nk tgok perubahan..akk nk pakai tudung labuh dgn jubah (': niat akk nk tutup aurat kerana allah..tp sbb mak jgk akk xpergi sklh agama 2..mak? knpa mak? akk nk berubah jd lebih baik tp knpa mak xbg..Nina plk dia nk sklh biasa..mak tahu apa akk ckp dkt dia? "arah hidup kita tertukar,nina? sepatutnya aku yg duk asrama bkn hg..hg nk jd pilot kn? aku nk jd ustazah klau bleh?" sedih adk aku,aku bg tau isi hati aku..dan aku always ckp dkt dia.."klau aku jd hg cita2 aku nk jd ustazah tau..dpt phala dunia akhirat nnti..tp apa daya aku?" aku hnya ikut apa yg mak ckp..aku xnk jd ank derhaka..aku brkorban walaupun aku tahu aku akn tanggung semuanya..

Kemudian  aku buat prmintaan jd pengawas sklh..mula2 mak bg then mak xbg..mak salah ka nk jd pengawas sklh?? mak ckp mak nk tgok akk masuk Universiti kn..apa yg akk buat skrg semua utk mak..tahun ni akk nk buat slagi akk rsa akk mampu utk tanggung walaupun trnyata memang akk dh xsanggup utk tanggung..mak tolong lah faham akk kali ni..akk ank mak kn?? SO PLEASE UNDERSTAND ME..akk sanggup tolak 2kem xnk pergi sbb nk jd pngawas..tp mak masih lg xnmpk pngorbanan akk kn? smpai bila mak nk trus akk brkorban utk kebahagian mak..mak ckp?? smpai akhir nafas akk ka? xpa mak klau itu jd kbhagian mak..aku trima dgn redha..dan kalau lah suatu hari nnti mak dh tetap calon suami utk akk..akk akn trima dia jika dia selalu jatuhkn lutut dia utk awk dan setia brsama akk krna allah..semuanya krna allah! sbb akk yg nk hidup dgn dia nnti..akk nk yg trbaik dri dia..mampu utk mgimamkn akk,jd ayh yg trbaik utk ank2 kami nnti..tp akk dh ada calon tuk diri akk mak..Shahril..akk betul2 sygkn dia mak..bila dkt sklh dia mnjd semangat utk akk..akk syg mak lebih dri dia..tp utk akk tinggalkn dia memang boleh! tp ambik msa brtahun2 mak..sbb bila akk tgok mata dia senyuman dia "hati akk tenang sgt! masalah xda.." klau ada jodoh akk nk hdp dgn dia,dia pun sma klau jodoh dia akk,dia nk hdp semati dgn akk" mak! dia lah llaki yg pertama mmpu mgubh akk..dan lafazkn mcm 2 dan byk lg..percayalah mak..3tahun akk uji diri akk dgn dia..dan sekrg dh hari setgh tahun akk dgn dia..alhamdulillah "i hope our love never dies" memang awk bkn cinta pertama sya..tp awk yg prtama buat sya merasai cinta dan rindu 2..terima kasih sbb bg peluang kedua buat sya..sya jnji sya akn jd yg trbaik awk! sya xkn tinggalkn awk..betul!!!

#Let me ride life once only ...To me, being able to love you.

Tiada ulasan: