Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

07 April 2013

SOMETIMES WE COMPLACATED

assalammualaikum..
cuti sekolah telah pun berlalu namun ku masih disini utk mncari arah tuju hidup ini..
so far alhamdulillah aku sihat syukur kpdMU ya allah..aku masih lg bernafas dan aku xtau bila ajal ku tiba..homework yg byk telah mmbuat aku merasa biasa klau hujung minggu ada 5homework yg kena habis kn dlm cuti 2hari maka kna buatlah memang aku xtngok tv cuma mkn layan internet pun sekejap2..sbb aku sedar aku akn mngambil SPM..hai spm?!

rutin aku disekolah memang sibuk mengalahkn menteri2 besar..pergi sklh dlm pkul 07:00pg balik sekolah pkul 05:00ptg @ 06:00ptg..sbb aku pnya kelas abs pkul 02:00ptg lps 2 tuisyen Risda kt kelas..jd lepas ni aku ada latihan larian sbb ckgu daftar aku utk larian..memang penat tp xpalah aku suka..nmpknya aku masuk 1700m,800m @ 600m hmm lawannya bulan 6 nnti..bila aku tnya knpa ckgu ambik nma aku ckgu kata "awk kn ada tempat msa merentas desa?" alamak kantoii hari 2 aku ada wakil sekolah..

seminggu yg lalu huh begitu byk complicated antara aku dgn dia..hari isnin - umy telah mnceritakn bahawa bakal ibu mentua aku ajak dia p mkn kenduri..oh ni bkn berita gembira ok!! sgt mnyakitkn..dan aku mngadu kt luqman dan luqman bg tau dia..ptg 2 dia pergi rmh aku..malangnya aku xbalik sklh lg..aku tau pun sbb kwn2 aku bg tau..dia dtg nk mmbuat explaintion dan memujuk!

hari selasa-aku tergaduh dgn dia sbb dia melihat prmpuan lain yg xmenutup aurat..please!! jga pndangan awk 2 syg..awk pesan suruh sya tutup aurat tp adakh awk mnjaga pandangan awk terhadap wanita..fikirlah.awk telah berbuat dosa yess aku tahu aku bknlah sempurna sgt tp xslahkn klau niat aku utk tegur apa kesalahan dia smpai mmbuat aku terluka?

hari - khamis mlm jumaat sedang rancang berbual kosong di facebook chat dia tercakap yg dia xprnh bercinta dgn spa2 smpai skrg kecuali perasaan suka tp dia xlayan sbb mlas..hey2! abs aku ni apa tggul kayu kah selama ini?smpi hati buat mcm ni igt aku xdak perasaan ka weii?
lps dia ckp mcm 2 terus aku off line..dia ada hantar chat tp aku xlayan dia call sekali aku xagkt..hmm merajuk sakit hati ok kecewa..bukak lagu "alif satar : kau pergi kerana suka"



hari juamaat- pg 2 aku rsa dia akn memujuk aku ternyata betu!! pg2 msa aku on the way nk p sklh aku terselisih dgn dia kt bukit merah kiranya aku nk p sklh dia nk p rmh aku..lambat dh weii pkul 07:00pg..dia nmpk aku terus dia petah balik nk ikut aku jln p sklh..dlm perjalanan 2 dia try nk explain somethings sbb mto dia bersebelahan dgn aku..aku mampu senyum ja..tp dia sruh bukak waizer..aku kata xmau aku ok ja..ats mto dia ckp "sorry tersilap ckp..betul tersilap..please forgive me!" xlama 2 dkt2 smpai sklh aku pandang dia aku ckp "merajukkk!!" dia jd xtntu arh dh sbb dia tau bila aku ckp "xpalah" msti dia sedih..dkt sklh plk aku bt xtau ja..aku xpndangan dia lgsung tp aku tau dia tgok aku..hmm..complicated kn bila gaduh?
msa balik 2 trus dia dtg sembang dkt dpn rmh aku..dh hujan plk turun..aku capai payung walaupun hati aku tgh kecewa sedih retak semua ada..aku payung kn dia..memang betul2 hujan nsib xlebat..aku cuma xnk dia demam ja dh la datang semata2 nk pujuk xkn aku nk halau @ biarkn dia kt luar kna hujan..aku xsekejam 2..dlm hati aku syg dia..xlma lepas 2 dia sruh aku duk bwh pokok dia xprlukn payung tp aku kata nnti sakit..then dia plk pegang payung 2..aku cuba brjarak sikit la antara aku dgn dia..dia explain mcm2 dari A-Z xlma lps 2 kwn dia dtg ajak p masjid tok imam sruh bentang sejadah..hmm pergi lah solat dlu ptg nnti kita p sklh kita meet..
tp malangnya dia bkn dtg pun dia tertdo kt rmh hmm sja ja alasan mlas nk dtg sklh mgkin..

sbb ptg jumaat 2 tingkatan 5 ada program kt dewan motivasi stduy smart..aku rajin pergi klau melibatkn sekolah..memang best tp syg xsmpai 50org dtg yg ambik spm rmai plk..apalah depa ni..
BAD NEWS bila sim aku dpt tau xbleh pkai mcm 2 la..kecewa jgk la aku..tp xpala la mgkin allah suruh aku fokus kt stduy xda guna handfone..

jumaat ni aku akn bertolak utk kem kecemerlagan..tdo disna dgn kwn2..tp dia xp pum asyik mlas ja..hmm pg td aku terselisih dgn ibu dia kt tepi jln dpn kdai ibu dia ..ibu dia bwk adk prempuan dia lah..haii nasib baik kelas aku dh mula klau xmula dh lma aku p mnyembang sat haha..



smlm dia pujuk aku dia ckp suatu hari nnti dia akn
taaaaaaaaddaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..i will wait for this..but now kena fokus spm dlu ok xpa kalau ada jodoh antara ok onnnnnnnnnnn!!!




K E S I M P U L A N N Y A ,


Tiada ulasan: