Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

17 Ogos 2012

tekanan .


Lelaki menggunakan perkataan 'kawan' untuk memulakan percintaan tapi wanita menggunakan perkataan 'kawan' untuk memutuskan percintaan.

Assalammualaikum,

Dah lama aku xupdate blog tiba2 rasa rindu rsa  nk luahkn sesuatu disini lah tempatnya..smpai skrg aku masih xfhm diri aku sndiri betul! aku xtipu semuanya tentang kehidupan aku,pilihan yg aku telah buat..kdg2 aku mnyesal sgt..tp kdg2 aku bersyukur..sukarnya utk aku katakan ya allah..bukan aku xnk luahkkn dkt org yg aku syg tp aku rasa diaorg xkn fhm mcm mna aku rasa walaupun lepas 2 aku akn rsa lega.mcm mna aku nk mulakn cerita ini...aku sndiri bingung! skrg ibarat aku mcm hidup xbermakna serius aku ckp tp aku tahu apa yg aku nk..susah la nk ckp sbb aku sndiri pun xfhm dgn diri aku..aku xlarat nk menangis lagi..thats why bila aku tgh mrah cepat2 aku dgr lagu "zikir" / "ambik wuduk" sbb aku rasa mcm ada sesuatu yg mngawal yg boleh buat aku bersabar..berilah aku kekuatan ya allah..aku rsa mcm xsanggup nk hadapi lg aku tertekan dgn semua ni betul aku perlukn tmpat yg boleh menenang kn perasaan aku sndiri..biarkn aku sorang2 tnpa ada sesiapa yg teman.

Aku adalah salah seorg pelajar 'sains tulen' memang tertekan gila aku duk kelas ni..serabut kepala aku skrg..homework xabs2 ada..aku penat!! otak 24jam berfikir dgn result lg..ya allah hampir tersungkur aku lg..aku rsa memang aku xnk bangun lagi..kdg2 aku rsa nk pindah kelas tp mengenangkn perasaan family aku aku xjd pindah kelas..aku duk kelas ni sbb family aku suka..bkn sbb pilihan aku.. :((( memang aku nk jd doktor tp aku xpernah terfikir aku nk ambik bidang ni..tertekan!! kdg2 aku rsa baik aku berhenti sekolah..entahlah aku rasa mcm hidup aku xbermakna..aku xbleh nk fokus dlm bidang ni walaupun dh berkali2 aku mncubanya..

kdg2 aku terfikir knpa aku xterima tawaran teknik 2 sedangkn memang aku yg betul2 nk..? knpa aku perlu dgr ckp org lain?? smpai aku xfikir langsung psal perasaan aku sndiri..aku keliru..adakah aku dh buat keputusan yg betul?? dan semestinya bdk sain tulen byk gunakn buku betul?? memang aku suka baca buku tp bila buku yg aku mntk 2 xdpt aku jd mlas nk baca dh! ada sekali pernah aku ckp dkt mak aku..

aku:mak akk nk beli buku?
mak:buku apa lagi..? xckup2 lg ka buku hg 2 aku tgok hg xbaca pun!
aku:tp mak?? **hampa dan kecewa.

kdg2 aku berfikir mak aku sanggup beli baju adk aku berabs duit beratus2 tp buku aku yg aku mntk 2 xsampai RM80..hurm nmpknya aku kenalah cepat2 kawin bleh mntk dkt laki aku lg senang..! *ok find aku memang gatal! biasalah bdk sain tulen kn 99% msti kena guna buku..ibarat buku 2 mcm suami aku plk..

ok td aku dh terima relay dgn S so fhm2 lah lepas ni aku xnk mna2 llaki chat dgn aku..sbb aku malas nk layan..puas hati aku sekian lama bercinta baru skrg kau nk ckp dkt org kn?? xjd masalah pd aku..skrg ni yg mnjadi masalah kau komen gmbr album perempuan 2 apa hal?! perempuan 2 yg pernah hancurkn separuh drpd hdp aku skrg kau nk pergi dkt dia plk..ohhh..memang aku kuat jeles. so what? memang aku ada abg agkt tp aku dh putus!! spa suruh xjeles jgn nk salahkn aku apa2 lg..sbb selama ni aku ja kena fhm kau..kn?? sikit pun kau xkisah pasal aku..kau dh byk berubah tau x..apa yg perlu aku buat supaya kau kembali mcm dlu??

Knpa tiap2 bulan kau poteng kelas dlu xpun?? knpa xtd kau xpergi sklh..aku igt klau kau tlg ibu/ayh boleh trima lg alasan sibuk kau 2..tp msa aku balik sklh aku nmpk kau tgh syok dok lepak dgn kwn2 kau yg aku xkenal entah spa entah..aku xsuka kau mcm ni!! aku nk kau mcm dlu..mak aku plk xbg aku keluar..aduhhhh ni lah mslahnya bila aku bg tau aku nk keluar dia xbg,,2 lah klau aku nk keluar prgi mna2 aku xnk ckp sbb mak aku bkn bg tau..aaaaaarrrrrrrrrrrggggghhhhhhhhhhh!!! aku bnci hidup mcm ni.FULLSTOP AKU NK PRGI TARAWIH.

#MAAF KALAU ADA ORG KURANG BRKENAN DGN ENTRY NI CUMA AKU PERLU LUAHKN APA YG TERBUKU DI HATI INI..

Tiada ulasan: