Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

20 Ogos 2012

hari pertama raya :(


Dear blog,

Aku igt raya tahun ni memberi seribu satu kebahagian tp kenyataannya?? Hari raya kita berbeza sgt dgn perasaan lain yg aku rancang lain yg jd..Betul skrg pun aku tgh menangisi..ok aku mampu luahkn disini shja betapa hancurnya hati aku lg..betul2 hancur :(( dan aku ambik keputusan utk mncari kekuatan 2 kembali..

Seperti pasangan bercinta yg lain..tp kisah aku lain drpd yg lain begitu sgt menyedihkan..dia dh jnji nk bwk aku jumpa semua family dia tp apa yg aku dpt? Habuk pun xdak..dia sibuk melayan family dia smpai dia lupa dkt aku..hati aku hancur,tp aku sabar..kwn2 aku semua raya dkt rumah kapel diaorg kecuali aku..

ANA~AZADIL
ANIS~FAIZ
UMI~ADIP
AKU~ [___________]

aku lambat sbb aku solat dkt masjid then p rmh kwn2 kapel diaorg then baru rmh kapel aku..aku pergi rmh dia tgok xdak org nmpk ibu dia terus ibu dia revers kereta ibu dia ajaq prgi rmh opah? aku tgok dia,dia baru bgun tido..aduhai~~ then aku ckp xpalah mak cik..kami p tmpt lain..buat susah2 ja dia terus tutup pintu..then memang aku tgh marah tp aku sabar~~ aku ajaq kwn2 aku p semanggol..malas aku nk duk lma2 depan rmh dia..mcm halau ja..memang tahun ni comfirm aku xberaya rmh dia..memang msj sruh dtg dgn kwn2 aku sbb dia buat udang bakar..wow!1 sedapnya aku memang teringin nk mkn..entah mcm mna xdak rezeki kowt nk rsa..time aku dtg semuanya dh hbs..ok xpa..then akusruh umy bwk sbb aku nk msj..

kami memang gaduh sikit2 smpai magrib..aku sound dia dlm msj then dia dtg dgn kwn2 dia..ok lepas solat isyak aku keluar dgn baju kurung..lama aku tgok dia smpai dia perasan..memang aku suka tgok dia.. :) 
dia bg kek coklat dkt aku..sedap~~ tp aku nk rsa udang bakar?? :(( ok aku sabar..then aku sembang2 kosong..then zul ajaq aku p raya rmh kekasih gelap dia..aku sruh dia bg tau sndiri dgn ayh aku..ohh ayh aku bg aku pergi raya jugak mlm2..then dia buat lawak dgn zul..aku gelak!! 

then lama aku sembang dkt rmh haida dia ckp "kata nk tgkp gmbr??" aku ckp xpyh la..dh trlambat sbb mlm xnmpk klau siang2 xpa lah..memang aku nk tp dh mlm nnti apa plk org kata..tiba2 ayh haida dtg..dia sembang dgn ayh haida..nmpk pkcik  2 berminat nk buat dia sbg menantu..zul pun diam ja..aku lg lah blurrr..memang aku dgr diaorg sembang apa sbb dia duduk jauh sikit sebelah aku..last2 zul keluar..aku pun mlas nk dgr depa smbg aku terus keluar..aku sembang dgn zul plk psal dia..

aku tgok dia igt nk join sembang dgn zul dgn aku skali..tiba2 dia srtat mto terus balah..aku terduduk sedih..aku masih boleh brsabar..aku press moto kuat..diaorg suruh sabar..aku still diam! aku ambik keputusan nk pergi rmh atikah dlu..dlm perjalanan aku nmpk dia dipersimpangan jln..dia tgok aku press moto laju lg..aku tertekan sgt2 tp aku cuba kawal..nk dkt smpai rmh atikah adk aku call..suruh balik packing barang2 baju2..aku tahu raya kedua dia sebelah selangor..msa dh smpai dia tgok aku..aku diam badmod..then kwn dia dtg..ckp apa tah.."blah..blah..blaaaaaa" aku lupa sbb aku tgh serabut msa 2..

aku turun moto prgi dkt atikah aku ucap 'selamat hari raya,aku trpksa balik nk packing baju2' aku tahu dlm msa yg sma dia tgok aku..sekali lg aku press moto smbil OFFPHONE..aku xsanggup lg..aku dh xkuat memang aku xtgok dia lgsung wktu aku balik 2..aku tutup pagar kunci semua..then dlm beberapa minit setgh jam..aku ONNPHONE balik dia hntr 2msj suruh aku keluar rmh kjp nk jumpa..tp dlm msa aku onnphone 2 dlm pkul 11lebih..aku xbleh nnti bila aku tgok dia lg hancur hati aku..so aku ambik keputusan aku nk bina kmbali semangat ini..di kampung ku..aku xtau la nk bwk PHONE ka xpyh..?

Kwn2 dia ada ckp dia syg aku sgt..tp aku rsa mcm kta2 dia 2 trucap dibibir shja..dia tggu aku 3tahun tp aku tggu nk beraya dgn dia sbb insan yg trsyg 4tahun dh tahun depan belum tntu aku ada lg..entah mati/entah hdp..aku cuba redha dgn semua yg trjd dgn ketentuan ilahi tp kuatkh aku?? 

aku bajet klau prempuan lain dh lma tinggalkn dia sbb dia ni mcm jenis ada perasaan xnk tunjuk diam kaku mcm tiang elektrikkk..aaargrggrgrghhhhh siap kali dia bg alasan memang aku jd mgsa kena mgalah 2 kdg aku rsa mcm xtahan..itulah llaki bila perempuan syg,dia buat xtau tp bila prempuan 2 dh xkisah psal dia dh baru dia sedar...ikutkn hati memang aku nk clash tp aku msih sygkn hbgn ni..maafkn aku..aku nk cari sebuh kekuatan yg baru..bg aku masa..trima kasih sbb dh wish dkt fb ok..walauapapun yg trjdi aku syg hg.

Tiada ulasan: