Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

29 Januari 2016

Life for this week.

Assalammualaikum,



This week buzy sikit dan sedekit malas untuk bukak laptop. Dan how your day? Macam ni jelah tak ada yang best dan menarik pun. Sorang-sorang tapi masih ada kawan2 family. Weekend ni buzy dengan event poly ade gotong-royong dan sukan. Terima kasih lah sebab pick nama aku untuk buat kerje amal ye so aku dapat sedekah untuk arwah. 

Sebenarnya hari ni tak sihat seriusly badan terasa lemah. Memang lepas balik poly tadi bersihkan diri , masak tengah hari , makan ubat dan tido. Waktu tido pun terasa sakit ni pun sekarang terasa migrain lagi disebabkan macam ni kejap lagi tido kain basah atas kepala la. Nasib esok free ahad baru ada program.

Roh aku sebenarnya dah sampai kampung tau, Rindu orang sana terutamanya arwah teman istimewa. Dalam minggu ni saja dah 2kali mimpi arwah. Waktu kawan2 kenal2 dulu pun memang rajin mmpi dia. Kalau aku mimpi dia mesti aku cter kat dia.

"Malam td mmpi awak"
Simple je dia balas..
"Mainan tido 2..sya rndukn awk jugak tau"

Petang semalam aku terbaca inbox kat fb waktu arwah ada. Rupanya macam2 pesanan dia utk aku dulu tp aku yang tak perasan. Aku cuma rasa sikit2 perasaan yg xselesa sbb arwah suka mngadu bnda yg pelik2 dia rasa mcm rsa sejuk2 tba2 bdn rsa lain sgt. Dan wktu 2 aku dpt rasa perasaan lain.
Setiap kali ktaorg share feelings mesti the feelings 2 sma seolah2 apa yang dirasa aku pun rasa.

Dah nak dekat 3minggu arwah pergi menghadap Pencipta. Namun aku harus teruskan hidup ini selagi masih ada selagi 2 aku masih menulis coretan isi hati ni. Terlalu lama pendam takut beku hati. Lepas arwah pergi aku semakin tak dapat melupakan dia. Tahu xfikiran aku penat. Penat sangat2. Aku menag tak nak fikir tp terfikir pulak. Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Pemandangan bandaraya Ipoh,Perak.


Segala perasaan ini dalam solat aku sentiasa mengadu padaNYA dan kdg2 air mata ni menitis lagi. Dulu rutin aku lepas solat subuh suka tido balik sekarang sebelum subuh aku bangun then tak boleh tido dah tengah hari baru dapat tido. Yassin 2 jd rutin aku kerap baca untuk arwah. Semoga perjalanan arwah selamat sampai di SyurgaNya.

Pengganti?
Aku bukan desprate nak berlaki ke hape. Aku tak semudah 2 cari pengganti arwah. Ingat macam pilih shawl kat mall ke? ko suka ko beli nanti bila dah beli ada shawl baru ko tinggal yang lama. Sorry im not type of that women. Aku kalau sayang aku akan sayang smpai family aku tahu la aku brkwan dengan laki 2. Buat sementara ni biarlah aku seorang diri mengubat luka ni. Memang aku mengaku aku perlukan seseorg tp seseorg 2 pun aku xtahu dia sapa? duk mna? jdoh aku ke x?

Aku xnk persinggahan lagi jadikan aku yang sebetul2 halal jmpe mak ayah aku cakap nk kenal. So the type of this man i will try to build new life. Tapi llaki sekarang lain. Waktu ko bercinta dengan Si A ko kacau orang punya then bila the girl single ko biarkan dia sorang2. Kenapa ko xcuba selami hati girl ni? Atau ko memang xihklas sukakn dia kn? cinta ko mudah datang dan pergi mcm 2. Kena reject sikit dah blah? Macam mna nk hdup 50tahun bersama kalau baru kena tolak dah mcm 

"ooo awek ni xsuka dh reject aku malas aku layan lg"

Eh girl skrg kalau ko xsggup kena reject ke hape risiko baik jgn cuba2 bercinta atau pikat mna2 awek. Malas aku cakap dengan orang macam ni macam tak faham je. Arwah dulu aku asyik reject2 je tp dia tetap usaha!! aku nampak usaha dia selama kitaorg bercinta. Sebab 2 aku sanggup ambik risiko untuk susah senang dgn dia. Susah nampak dia ptus asa dia tetap berusaha aku terus support dia sbb dia tahu aku akan dgr segala luahan hati dia.

Setiap orang yang pernah bercinta pasti ada kisah masing2 dan berbeza situasi. Ada yng berjaya brcinta smpai ke alam perkhwinan ada yang bertunang dah berpisah, dan seperti aku. Aku dah dilamar arwah untuk menjadi pasangannya nnti lepas hbs belajar tp xkesampaian hajat arwah untuk halalkan cinta ini. Arwah pergi tinggakn sya. Sya lupakan niat utk brkahwin. Saya rancang untuk travel Malayisia untuk melihat cipta Allah dengan cara ini jiwa sya tenang. 

Jika ada rezeki didunia ni utk aku rsa brkhwin dengan orang yang mncintai sya kerana Allah insya-Allah sya akan terimanya sepenuh hati. Dan semoga nama dia terus mekar dalam diri ini. Semoga dapat bimbing aku ke Syurga. Sape yang xnk khwin? Tp nnti la i want to find the man who bring me back to life. Tak nak jdoh orang nak jpdph aku sendiri. Encik jodoh tolong la cari saya , sya tggu andai ada.

Buat arwah, 
saya selalu doakan awak. Awak tetap teman teristimewa. 
Terima kasih awak telah ajar saya erti hidup ni. Sya rindukan awk teman. 

AL-FATIHAH

Tiada ulasan: