Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

15 Januari 2016

Jumaat pertama tanpa arwah.

Assalammualaikum,

Alhamdulillah masih bernafas di dunia ini dengan nikmat daripada-NYA. Aku tak tahu nak mula daripada mana terlalu banyak untuk aku ungkapkan satu persatu. Insha-Allah yg mana ingat yang mana boleh share yg tak meng-aib kan sesiapa aku bercerita disini.


Teringat pulak selalunya hari jumaat mesti aku ingatkan dia pergi solat jumaat dgr khutbah..jd anak yang baik yg soleh dan jd bakal imam dan ayah yg baik utk ank2 kta nanti..tp....semoga awak tenang disana..disana tak perlu solat lg sebab semuanya dh berakhir sya je kna teruskn hdup ini..

Kenangan kita selalu saya abadikan...terima ksih awak....awk tetap kekuatan semangat saya..

Hasil carian imej untuk redha

Bagi sesiapa yang menyatakan aku ni bla bla hentam kat aku sebenarnya blog ni sejak zaman sekolah lagi so kau tak ada hak untuk mintak aku stop menaip pasal arwah. Sebenarnya to hater ko nak aku buat ape sebenarnya? Aku kacau hidup ko ke? Aku ada mintak duit ko ke? Aku ada rampas orang yang ko sayang ke? Klau tak ada diam pergi main jauh-jauh orang macam ko ni lah yang buat hidup aku bertambah anoyyinggg sangat tau dan tak boleh move on.

Setiap apa yang aku taip aku nak share apa perasaan aku , apa yang jadi lepas arwah pergi sebab benda ni orang yang Allah pilih sahaja yang rasa. Memang kita semua ada orang yang kita sayang tak kira lah family , sahabat , kawan2 , teman istimewa. Jadi orang2 ni kita sayang kan? Rapat atau tidak kalau kita kenal kita terasa pemergian dia. Tapi ada jugak yang tak kenal dapat rasa xpe bukan salah korang. Allah kurniakan perasaan tu.

Arwah meninggal Ahad lepas pagi ditempat kejadian ia dipanggil 'MAUT' sebab orang jumpe hanya berjasad yang tidak bernyawa. Allah pilih aku korang tahu tak sebenarnya perasaan sedih ni tak dapat digambarkan dengan sebuah kata2. Kalau boleh nak lari jauh dari sini sebab nak menjerit nak menangis nak muntah balik semua perasaan2 yang kita xnak tu. Sebab beratnya Allah yang tahu.

Aku bagun tido lepas 2 solat subuh then nampak 3miss call daripada ibu arwah. Tak ke pelik? Aku xcall balik aku on wifi aku dapat mesej di weChat daripada kawan arwah macam ni...

**JANTUNG AKU BERDENYUT TAK TENTU ARAH! AKU TAK PERNAH RASA MCM NI

kawan arwah : Salam ..mira ..ni aku.....aku nk bagitau hg sesuatu ni..harap hg bersabar..terima qada dan qadar..ni shahril excident.. (04.40pagi)

Tahu apa jawapan aku?

Aku : waalaikummusalam..shahril dh buang aku..aku xdak makna dalam hdup dia..

Waktu aku baca mesej 2 aku tak tahu nak menangis ke nak kecewa ke nak sedih ke seriusly air mata xgugur lagi..sampai aku baca mesej 2 berulang kali aku seperti ditamparrr!!

SHAHRIL DAH TAK ADA UNTUK SELAMA2NYA??!!

ya Allah aku bermimpi? ya Allah kenapa? ya Allah lelaki yang aku pernah sayang 4tahun lepas. Lelaki yang pernah aku bawak jumpa family aku. ya Allah dugaan apa ni.. ya Allah adakah aku bermimpi?!! aku menangis otak aku tak dapat berfikir lagi..aku percaya dia ada lagi....

Mesej daripada sepupu arwah.

Sepupu arwah : Salam mira (06.08pagi)
                          **send gambar ber-caption "Al-fatihah"
                         kuat nah mira ajal dia sampai daa..allah sayang diaa...

Aku menjawab : pggil nama sepupu arwah........

AKU IBARAT DITAMPAR BUAT KALI KEDUA.

Kitaorang sebelum ni macam ada problem sikit. Aku dah diputuskan. Tp wktu arwah ada aku dapat rasa pelik kenapa ptus kali ni xda pujuk pun xcall xmesej pun..selalunya arwah pujuk la tp kali ni dia xpujuk langsung dia xcall xmsej arwah memang tak pernah putus asa pujuk aku walaupun dia tahu aku selalu reject pujukan dia. Aku memang anoyyingg sebab tu arwah dengan aku 4tahun rapat memang semua msalah share dengan dia. Arwah memang text aku voice call aku tu pun aku pksa nak dengar suara poyoo dia sebab last jumpa 07/11/2015 smpai la yang terakhir last aku jumpe arwah wktu meninggal. Nak dekat sebulan lebih jugak tak jumpa. Memang niat nak jumpa tapi entah asyik tak jadi ja..aku tak ambik port sangat sebab arwah pun buzy study kat kolej TAJ INTERNATIONAL,Ipoh.

Kat ipoh memang tak pernah sekali pun jumpa kat kampung ja sebab kitaorg satu kampung memang heaven la dapat raya la p sekolah sama lumba moto p shopping p tgok wayang p memancing dulu p kenal2 family arwah. Arwah baik terlalu baik orangnya..

Aku pasti amalan2 arwah masih berjalan lagi sampai kepadanya sebab? 2 tayar moto aku pink kat belakang 2 kerja dia buat waktu sekolah dulu arwah memang teror bab motor ni tapi arwah meninggal pun sebab exsident tgh awak moto. Apa awak ni kata boleh jaga saya tapi awak pergi dlu. Tak apa awak sya redha saya main2 je td pergilah sayang saya selalu doakan awak disana tau..

Cop2 nak sambung lagi. Baju kurung yang arwah bagi biru pink ada lagi arwah tempah khas untuk aku tahun lepas. Arwah bagi bju t-shirt yg aku selalu pkai kat rumah. Insha-Allah semoga apa yang saya guna barang2 yg awak bagi awk dpt pahala tau. Jangan risau setiap amalan saya ,sya sertakn nama awak sekali.

Aku rasa terkilan sebab tak bersama arwah wktu2 terakhir tak bahagiakan arwah aku sedih sangat mungkin arwah tak nak aku menangis depan dia sebab arwah tahu kalau aku sedih aku menangis mesti dia nngis jugak. Aku banyak kali menngis depan arwah dia memang fedup tengok aku menangis lastly dia pujuk 'jangan nngis tak suka la tgok nngis2 ni xcomel xcntik nnti cepat tua'.
Trus aku ok dia bawak prgi makan mcD 2 kali kali terakhir. Dia aku g taman makan buger kat taman tgok orang riadah. Lepas 2 bila tengok ada family bawak anak dia cakap apa tau?!!

"tgok family 2 nnti kita lg 5tahun mcm 2 la kan..syoknyaa nk khwin"
dengan selamba aku mmbalas "jom khwin esok..tempah tok kadi.." dia gelak mengkekek td ajak sgt

dan soalan paling aku rasa nak tampar mulut dia soalan ni,,terlalu kerap dia ucap..

"kalau sya prgi dulu apa yg awk buat?" aku tgok dia aku menngis
aku jawab "knpa ckp mcm 2? kn dh jnji nk khwin? awk tahu saya akn menngis puas2 lepas 2 bacakan awk yassin..bacakn awk al-fatihah..byk2 doakn awk.,.jgn ckp mcm 2 xsuka la"

Awak soalan jadi kenyataan awak pergi dulu awak smpai skrg sya tak percaya awk dh prgi untuk selama2nya sya ingat saya yang pergi dlu rupa2nya awak..soalan awk tnya sya cukup 44kali ke? ni rasa nak tumbuk2 awak..kn dh jd..

Tak pe awak sya redha maafkan redha saya dalam air mata saya xboleh pendam pura2 happy pura kuat..kat tmpt belajar boleh la pura2 kuat depan kawan tapi bila sya time sorang mcm tgh taip skarg ini air mata sya gugur kerana luahkan perasaan ni. Kalau lepas solat asar doa2 kat awak sya sya sujud sya nngis lg then sya duduk balik duduk kepala kena lutut sya menngis sepuas2nya. Lepas mgrib baca yassin xpernah sya jd rajin baca yassin selalu time exam time rsa nk bca ja..allah sya lalai rupanya selama ni.
 Hasil carian imej untuk redha


Fahamilah bukan sya nak menyiksa..bukan saya tak redha..perasaan sedih ni perasaan yang amat susah nk ungkapkan hanya air mata yang membuat sya terus bertahan jd klau sya nak nngis tlg jgn sesekali halang sya. Sebab memang sya suka nngis drpd nngis saya kenal erti senyum erti redha.

apa lg nak ckp lupa pulak..

Orang yang pernah kehilangan sahaja yg faham erti redha yang xprnh rsa aku rsa baik tak payah komen byk baik ko doa ja..sebab komen2 ko sgt annoyyinggg sbb ko tak faham makna redha ko tak rasa..nnti klau ko dh rsa erti redha ko jmpe aku cakap redha 2 susah ke senang sbb nak lawan jasad untuk move on..

Aku kalau menyiksa arwah aku xkluar prgi beljar aku xprgi ambik test kuiz mggu ni sja pening kpala aku alhamdulillah allah permudahkan. Aku mcm biasa ada wktu aku mnngis rindu aku mnngis kjp ja utk luah rsa sedih ni aku bukan nngis xhenti2 aku nngis aku bca yassin aku doakn dia mananya aku seksa arwah? Arwah walaupun dh mati kenngan kitaorg xprnh mati. Aku percaya qada dan qadar.

Andai kata dia bukan untuk aku didunia xpe dunia ni sementara. Aku msih berpeluang doakn arwah disana sebab dia akan doakn aku disini. Mungkin jodoh aku didunia ni org lain aku xsgka sapa aku xtahu siapa. Aku bukan desprateee nak cari pengganti. Aku tak kan cari biar dia yg cari aku.

Andai kata ada..bukan untuk suka2 ini serius umur sekarang makin meningkat ajal makin lama mkin hampir aku xda msa untuk bersuka2 kejap very waste timee..arwah memang dh prgi but please jgn ambik kemsempatan utk gnti tmpt dia..eh ko rasa aku mudah ke jatuh cinta ke jatuh hati? xmudah..

Arwah pernah tackle aku waktu sklh aku reject..sbb aku tgok arwah serius baik aku xnk mainkn perasaanya utk sekadar suka2..aku ckp klau allah kurniakn perasaan cnta utk hg..nnti aku akan terima 2tahun weh dia tggu aku..aku tak tahu kenapa dia suka tgok aku eleh xmngaku zaman sklh tgok aku..

Lps pmr bru declaree msa 2 la rsa suka smua rsa timbul tba2..siap bawak jumpe ibu arwah lagi..malu nak mmpus la aku cover bajet pkai bju kurung,,ingat lagi ya allah..igt ibu arwah xsuka but ibu arwah sngat cantik muda lg..pkwe bwk awek jmpe mak mertua bukan senang lastly dia prgi......

Hasil carian imej untuk redha

Orang nampak aku "ko kuat mcm mna?"
Aku tak dak jawapan yang betul2 kukuh utk soalan 2 apa yg pasti mohon la pada Tuhan yg satu saat kita jatuh dan rsa xkuat..aku xckp aku kuat tp Allah hadirkan kekuatan tnpa aku sendiri sedar..doakan aku semoga perjuangan hidup ni diteruskan untuk sampai ke destinasi yang lurus dengan berjaya..

Ya aku redha sekarang jodoh , ajal , rezeki aku tak nak fikir Allah dah tentukan. Moga2 baik shaja aminnn....

Salagi aku bernafas aku tak kan pernah berhenti menaip.Nnti saya update lg.

Thankyou for support me yg mendokan arwah.
Allah akan balas antara sedar atau tidak :)


Hasil carian imej untuk al fatihah

Kepada sesiapa yang baca tolong sedekahkan
 Al-Fatihah
 untuk arwah teman istimewa saya.


Very much love,
mira.



Tiada ulasan: