Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

17 September 2014

Disana maxis,disini celcom.Pilihanku?

Assalammualaikum,

Petang yang panas. Mod ingat nak join mana-mana contest/segmen/apa-apa yang berkaitan dengan blog tapi tak ada yang menarik hatiku. Jadi disebabkan tak ada apa yang menarik tiba masanya untuk aku bercerita tentang hotlink dengan celcom. Anda digalakkan memberikan komen pandangan masing-masing. 

      >>>>     

Aku mula cerita tentang maxis ok. Sejak aku lahir sampailah sekarang aku setia bersama line maxis. Dulu aku pakai sebab memang murah padahal orang kata 'mahal la maxis sekarang'
aku dulu pengguna 'YOUTH CLUB' tapi ada satu hari tu numbe tu telah diblok huwaaaaa!! serius menangis tak berlagu-lagu aku. Silap aku sebab tak top-up jugak ok la redha beli lah number lain sim RM5 kalau tak silap aku. Apa yang aku ambik fokus dalam memakai sim ni ialah 'TARIKH LUPUT' memang aku selalu peka menurut hasil carian aku lah.

RM5 aktif selama 7hari sahaja.

Bayangkan sekarang kredit aku RM30.57 aku memang tak suka bergayut aku lebih suka mesej. Lain orang lain caranya kan? Bagi aku memang susah sebab aku kena beli top-up spare takut terlepas pandang. Serius jimat lagi 'YOUTH CLUB' tapi sayang sekarang tak ada lagi ok belajar redha. Baru -baru ni aku begang dengan line Maxis sebab betul-betul 1hari tak da line tanpa mesej notis!! Setelah aku berfikir memang aku akan pakai lagi satu sim. Jadi pilihan aku ialah CELCOM.

   >>>>

Hai celcom. So far puas jugak la hati aku dengan celcom ni walapun masih baru macam-macam promosi dia mesej. Tapi sim aku pelan UOX. Apa yang best tentang pelan UOX? ok aku cerita. Untuk student macam aku ni kalau nak jimat mesej kredit tak risau tarikh luput gunalah pelan ni.

RM5 aktif selama sebulan.

This is an exclusive prepaid plan for the youths aged 18-23 years old.

Insha-allah aku akan guna selama 6tahun. Yeay jimat!!

UOX_PromoPage.jpg

Harga pek RM8.50 tapi aku beli RM18.50 siap kredit RM15.

KEISTEMEWAAN



    Service Type
    Rates
    Voice call and Video call
    All Networks within Malaysia
    28sen/3min
    SMS
    Within the same network within Malaysia
    2sen/SMS
    To other networks within Malaysia
    8sen/SMS
    MMS
    To all network within Malaysia
    50sen/MMS


Bila korang daftar UOX Xpax akan bagi bonus balance 50.00MB. tapi sayang aku tak faham 50.00MB macam mana? Mungkin macam ni kowt.


ADA LAGI BESTTTTTTT!!

FREE WiFi is available at all Celcom WiFi hotspots.


Sebenarnya pelan ni macam YOUTH CLUB jugak. Tapi mungkin ada beza jugak.
Bagi aku senang ja sekarang bila maxis tak da line celcom still ada. Bila celcom tak da line maxis ada dalam 1fone amat mudah. 

Sebenarnya banyak dugaan jugak nak pakai sim baru yang kita tak pernah pakai ni tak pe la belajar slow-slow. ok itu sahaja info.

Hari isnin beli sim UOX kat bagan terkejut sebab ingat RM8.50 rupa-rupanya RM18.50 tak cukup duit aku nak beli dua sim untuk tuanku. Beta pun beli sim untuk diri tiba-tiba petang tu beta teringat untuk beli sim tuanku di kedai depan mujur syukur tinggal satu lagi UOX beta pun belikan ingat dh setel esok tengah hari sim tuanku beru boleh guna sakit hati beta tau!! Yang lawaknya numbe baru ni kita tak hafal lagi hahaha. 

Tiba-tiba beta cek balance sim tuanku ni 'aik kenapa pelan SOX aku beli UOX?" cis rupanya baru beta ingat befday tuanku belum sampai lagi 18tahun huh beta terus chat dengan orang xpax kat fb alhamdulillah pelan SOX tuanku akan jadi pelan UOX bila umur 18tahun tanpa charge apa-apa tunggu ok beta pentingkan diri rupanya hmm sorry? 

Sebenarnya sim ni kitaorang dua ja yang tau family tak tahu kawan-kawan pun tak tahu if urgent baru contact sebab kawan kitaorang semua pakai maxis dengan umobile. 

Thank you for stay.

Embedded image permalink
*buat muka sikit.

Cari lah bakal suami yang kelakar sikit. At least ada sense of humor, cari muka kacak buat apa. Nanti korang merajuk dia bukan reti pujuk.

Tiada ulasan: