Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

16 Julai 2012

‎Semua masa laluku denganmu telah menjadi kenangan




Jika seseorang mencintai anda , anda patut bersyukur . tahu kenapa ? sebab , 


ramai lagi orang di dunia ni yang boleh dia cintai ♥ 


tetapi dia memilih untuk mencintai 


anda : )




Dear Blog,

Hai new follower? aku mntk maaf sgt2 sbb dh lama xupdate xrajin lah skrg tmbh2 lg aku asyik sibuk ja..bila sibuk mesti rsa penat pnya lah! sejak akhir2 ni aku rsa bhgia sgt..tp aku xtau sma ada ini kebahagiaan yg sementara/utk selamanya..ok,pg td aku telah sah bergelar


pengawas sekolah ohhh memang bahagia!! aku dpt pgkat..ketua 


exco bilik gerakan..nasib xberat sgt tanggumgjwb aku 2..walaupun aku pengawas maaf aku kena berlaku adil pada semua pelajar..xkisah la dia sbht aku ka,adk aku ka,org2 yg aku syg ka..*hal peribadi msti diketepikn..this first time aku jd pengawas..aku nk cuba nk jd contoh yg baik utk semua pihak..bkn aku nk bajet ka or whatever aku nk jd yg terbaik utk org yg paling aku syg..aku nk buat depa bgga dgn aku..sebelum aku ambik wartikah td abe aku usha..aduhhh , malu gila dgn kod hitam...tp aku cover semua 2..


SEBELUM,,balik td aku dh bg tau dia smlm aku nk jmpa dia sbb nk bg gmbr dkt parking moto..aku tgok moto dia dh xada..ohh balik rupanya :( then aku jln2 mgharap dia xbalik lg..rupanya2 dia ada ja lg dkt parking moto dgn kwn2 yg lain..ohh gembira plk :)
aku ckp "tgok dkt rumah tau?" dia ckp "xnk,nk tgok dkt sini jgk"..smbil aku dgn dia pegang gmbr 2 aku ckp lg "jnji bukak dkt rmh,jgn tgok dkt sini"-aku bkn apa aku malu klau kwn2 dia tgok..then dia ckp "jnji,bkak dkt rmh" dia tgok mata aku msa 2..ohhh sweet wehh..msa aku pegang gmbr 2 wan ada tgok kami brdua maklumlah tmpt terbuka..serius aku xtau dia ada msa 2..biarlah dia dh tgok sndiri yg aku ni awek org..abe aku tgok jgk cara dia tgok aku..msa aku tgh sembang wan ckp "hai!!" then dia press moto nk balik..knpa sakit hati /xrela utk mnjdi penonton..ya aku xmenafikn betapa sakitnya kita suka org 2,tp org 2 xsuka kita..maaf aku jga perasaan aku trhadap llaki lain yg special hnya seorg..bkn dua atau ketiga..ptg td dia msj dia ckp aku "comel sgt2" dia syg sgt2 dkt aku ok dia memang suka puji aku lebih2..gua syg sma lu sgt!


GADUH,,dgn dia hari sabtu petang smpai mlm 2..aku memang geram habis sbb dia dh kata nk jmpa dgn dtg bagai..tba2 petang 2 dia ckp xdpt dtg memang aku mngamuk habis!! cuma aku kawal perasaan 2..dh la kwn dia jemput makan dkt t.pancur..bila aku tension aku akn mkn dgn byk gila diluar jangkaan org..aku mkn laksa 2mangkuk,char kueh teouw 1pinggan,kek 1pinggan!! dgn air oren lg..memang xlarat aku nk berjln bwk perut dgn penuh mknan smpai nk masuk toilet lah...memang aku kecewa..! *menangis sekejap..dia tnya aku "you forgive me?" aku jwb.."i think this not right time to forgive you..forget me forever.."...ohhh laju text dia smpai..nk memujuk aku..tau pun syg..dh jgn buat dh..


CAKAP,,hari jumaat 2 ada hari konsitulasri apa tah ibu/bapa dimintak hadir..hari jummaat 2 aku xckp dgn kwn aku dh! sariusly,pantang aku bila aku ckp org 2 buat2 xdengar,buat2 xlayan..tau x aku rsa mcm nk lempang ja! klau mcm 2 baik aku ckp dgn pokook..memang dia xboleh ckp,tp dia mahluk tuhan aku rsa dia dgr apa yg aku ckp..klau dia bleh ckp comfirm aku pengsan pnya..sbb aku jenis "pendengar setia" 2 sifat aku..ok fhm x?!!


TUGAS,,esok pg aku kena gerak awl sbb aku ada kunci bilik gerakan..aku nk bertugas brkemas..bersepah kowt? siaplah aku berkemas nnti!! klau aku jd pngawas dri form 1 dlu msti skrg aku pegang jawatan penolong ketua pengawas..kwn aku ckp <- aku bkn kemaruk sgt pun  jawatan 2..aku bersyukur dgn apa yg aku dpt..'alhamdulillah' tp aku xbg tau mak aku aku dpt jawatan apa..aku fikir mak aku xsuka..maafkn akk tau..akk buat semua ni utk mak dgn org2 yg akk syg..akk nk jd yg trbaik..


KETURUNAN,,aku nk ucpkn tahniah utk kwn2 aku yg bakal dpt adk baru..syok lah hmpa..aku xdpt adk baru dh...mak aku ckp "cukuplah hampa ber3" aduhhh ayat aku dkt adk bongsu aku mcm ni,aku sruh dia ckp kuat2.."mak!! adk nk adk baru!! baby!!" mak aku mrh aku sbb mngajar adk aku ckp mcm 2.."nk ak kembar mak!!" kwn aku dpt adk kmbr kowt..untunglah weh..tp depa ckp kembaq pun tgok ada keturunan ka xdak..then balik sklh trus aku tnya mak aku.."mak,keturunan kita ada kembaq x?" (dgn harapan ada!!!) then tau apa jwapan mak aku "ada,tokwan hg ada kembaq tp dh meninggal sbb demam panas"
aku ckp "sygnya mak!! maknanya akk ada 2org tokwan kan?" (sedih) mak aku ckp lg "klau hg khwin nnti brkemungkinan besar ada sikit2 baki kembar 2..sbb mak xdpt.." aku senyum..ohhhh okkkk.."aku xkisah kembaq atau apa pun..yg pnting bahagia..aku nk jd isteri solehah bak kata abe..haha.."


CIKGU xxxxxxx,,sya xtau apa salah sya dkt ckgu smpai ckgu xsuka dkt sya..sya hormat ckgu mcm ckgu2 lain..sya nk tnya knpa ckgu xsuka sya? sya xpernah harapkn apa2 drpd ckgu..sya syg ckgu sbb ckgu prnh bg sya ilmu dlm SN FORM1..kdg2 sya rsa mcm nk lari drpd semua ni..tp sya tahu allah masih ada,ada hikmah semua ni..ckgu klau sya pergi dlu sya harap ckgu dpt maafkn sya..klau sya ada buat slh sya mntk maaf sgt2,sya xpernah terniat nk buat..walaupun ckgu xsuka sya,xpa sya xnk pksa..sya tolong ckgu ikhlas,sya syg ckgu sya :)


#Ketahuilah wahai lelaki, apabila kamu berkahwin bermakna kamu akan bersama dengan makhluk yang tersangat hebat dan keras kepala.

Tiada ulasan: