Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

27 Oktober 2012

"sayang" is a very precious word

Assalammualaikum!

26/10/2012-entry semalam [SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA!]

Mcm mna raya anda semua? sedih? gembira? atau kedua2nya sekali? well2 apa2 pun kita msti hadapinya kan? begitu jgk dgn aku sedih+gembira..bersma2 kwn2 yyg mnggila dgn brsama bf aku..dlm satu hari sudah byk kenangan yg tercipta antara kami..memang best!! pg2 raya 2 aku masih lg tido then addk aku kejut suruh sidai baju then ayah,haiqal,nina pergi raya dkt tg.piandang..aku sorang2 ja dkt rmh pg smlm..erm then aku text shahril dia ckp dia rsibuk tgok tv..ok xpalah..*merajuk kowt? menangis sekejap lama.

Msa dkt2 nk smbhyg jumaat dia call aku mula2 memang aku xagkt then dia call buat kali kedua aku agkt dgn perasaan malas!! dia tnya jd x? aku ckp entah xtau lah lg? tgok lah dlu..bila fikir balik eh aku ni ego lah nnti xraya padan muka!! so aku ckp ok2 aku bersiap skrg..lepas 2 dia dtg dgn lokman samat tggu dkt dpn rmh..aku pun keluar lah dia senyum tgok gelagat aku hahaha..aku ckp jom p rmh aziera raya ? dia ckp ok..so aziera naik dgn aku..bf aku naik moto ex5 dia lokman naik skuter hitam dia haha! kami race2..bestnya tgok dia..perjalanan kami ni utk pergi ke rmh tok umy ada baby kembar dkt sana..smpai2 aku terus salam2 trus p kt baby2 tgh tido..comellnyaa syg..!

last2 aku p duk kt ats kerusi aku...kami mkn laksa dia tmbah 2mgkuk lagi haha lapar lah 2..lepas2 mkn aku sruh umy ambik baby adk dia..aku cium puas2..then aku gendong lokman ckp "ada gaya dh 2 hahaha"depa semua gelak yg si bf aku ckp "ank org 2 bagi balik..nnti klau bwk balik rmh nk bg susu apa?" aku ckp balik "hai  susu haiqal ada DHA 4,5,6"  dia gelak "hah dh ada gaya2 2.." then dia ckp dkt kwn2 dia "lambat lagi hahaha" jahat betul depa ni..aku memang suka baby pun..

dari kanan:aziera,aku,umy..kami diibaratkan mcm gmbr ni!

well memang best xdpt nk dicerita kn situasi betul2..then p rmh umy sbb dia nk tukar baju ok2..sementara tggu umy aku aziera bf aku yg ada lokman dia p mna tah..kami tggu dkt luar rmh ja aziera betulkn tudung aku dgn dia sembang2 lg bwh pokok..aku mintak fon dia2 bg..aku buat spotcek contact,mesej,album..aku tnya lah "fail manager xda ka?' dia ckp "xda?" aku pelik knpa dkt wallpaper xda gmbr aku? hari 2 ada aku pasti!! aku berani utk tnya tp aku xsyak apa2 lg.."gambar anja mna? xjumpa pun,semua gmbr moto?" air muka dia berubah bila aku tnya mcm 2..dia ckp "dh padam hari 2? tp nk bluetooth balik?" bayangkan lah mcm  mna keadaan aku wktu 2..dia ckp dkt aziera "aduhhh abs lah aku" aku nk letak fon 2 dlm pokek dia xbg last aku letak dlm raga moto dia..
dlm hati "aku nk ja lempang hg" aku blah p tepi sawah aku tenang melihat 2 semua masalah hilang..melihat ciptaan allah yg mghijau dibumi ni..aku blurr "apa aku nk buat lg skrg? begitu bnci dia dkt diri aku ni?" weh patah2 dh hati aku ni!

SESI MEMUJUK ;

aku:knpa buang?
dia :dh xsuka kt syg hari 2?
aku:xckp pun kn?
dia :ok2 syg mntk maaf? syg jnji lps ni xbuat lg?
aku:(geleng kpala)
dia :pleaseeee!!!!
aku:(geleng kapala)
dia :syg tau syg salah..tlglah bg lg..?
aku:(geleng kpala) *lama kami mndiamkn diri.
dia :btul lepas ni syg xkn buang dh?pleaseee!!?
aku;xpa lah syg simpan dlm hati dlm igtan 2 pun dh cukup?
dia :xbleh kena tgok jgk wajah org yg kita syg 2..memang dh ada dlm hati dgn igtan
(aku dgn dia ckp mcm2 smpai aku xsedar air mata aku menitis,mata dia dh berair dh)
aku:besar sgt kesalahan yg sya buat smpai awk buang gmbr sya?xrsa simpati atau syg lg pda sya?
awk tau xkesalahan awk msj dgn aizzanis 2 lg melukakan hati sya? tp sya xbuang gmbr kita/awk..sya simpan sbb sya betul2 syg..
dia :xmsj dh dgn dia 2 tlglah!!! jgn sedih ok jgn sedih...
aku:apa ok2? xok!
dia :pleaseeee??
aku;ok tp hari ni kita balik lewat sikit ja?
dia :fine!! xnk sudah p balik skrg.

kami smpai rmh cyak ralit bersembang dgn aziera ats moto smpai terlepasss..depa semua tgok kami..adushhh..dkt rmh cyak lg best aku date lg..kami sembang pasal moto..lepas 2 aku p duk kt rmh smbil tgok handfon..tba2 dia kejutkn aku "hah mesej dgn pkwe baru lah 2' aku balas balik "mna adalah mai sini duduk..?"dia pun duduk smbang2 pasal moto lg..haha..

lepas makan2 dlm kul 6ptg kami lepak dkt luar rmg cyak bkn nk balik bersembang lg cyak umy aziera bergosipp apa xtau yg pasti memang kami semua tergelak!! aku dgn shahril bersembang lg tp nasib baik depa xkacau daun..aku ckp pelan2 dia gelak..dia ckp "comellah.." aku buat isyarat diam smbil letak tangan dimulut..cover2 nnti kwn2 dgr aku malu..dia duk ats moto aku berdiri belakang moto..aku ckp "jnji erk nnti tlg buat moto lg?" dia buat isyrat jnji dgn jari..aku pun sma tp xpegang lah tunjuk mcm 2 ja..yg pstinya aku rsa mcm xnk balik nk stay situ dgn keadaan mcm 2..
last nk dkt pkul 6.45ptg kami semua balik..kami bwk balik pelam sekali..dia letih sgt2 tp dia seronok bila aku ada dgn dia (':

AIDILADHA yg sgt bermakna tahun ni..skrg dia sibuk sgt sbb tlg pak anjang dia khwin besok!.
i wait msj from you my dear <3


dia ckp "kita kapel bkn main2 tp utk selama2nya 8tahun akn dtg kita khwin?
sya nk bersama dgn awk di dunia dan akhirat..saya cintakn awk dunia smpai akhirat dan selamanya"-aminn

"permudahknlah urusan kami ya allah"

Tiada ulasan: