Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

03 Jun 2012

semalam jumpa ibu mertua..




Dear Blog ,

Aku tidak mencari kekacakkanmu ataupun harta milikmu, yang kubutuhkan adalah ketulusanmu mencintaiku.

semalam aku tido pkul 2stgh pg..msj dgn dia..hari ni dia nk jumpa aku,ok then dia ckp lps 2 dia nk bwk aku jumpa ibu dia..k aku ckp aku takut,but dia ckp xdk apa lh..awk sya takut sbb ni first time seorg llaki yg betul2 sygkn sya nk bwk jumpa ibu dia sndiri..sya xsgka awk betul2 sygkn sya smpai mcm ni...awk pilih sya tp belum tntu ibu awk pilih sya kn? seorg ibu 2 dia lebih tau kebahagian ank dia..restu 2 penting tau! jujur sya ckp sya betul2 cintakn awk...tp sya hnya mmpu utk buktikn melalui kesetiaan sya sndiri..ketulusan hati sya brsma awk..



sebelum jumpa..





selepas jumpa..

OHHH,,best gila..agak segan jumpa dgn ibu dia..suka dia aku jumpa dgn ibu dia...so i wear simple baju kurung with tudung hitam..it looks 'sejuk mata memandang and comel!'-bak kata shahril..aku sgt mghargainya..best sembang2 dgn mak mrtua..mak dia tnya dia mcm2..ok,mula memang takut lama2 mcm ok..aku xlepak mna pun just duduk dkt kedai mak dia ja..mcm2 kami sembang..akulah org yg pling byk ketawa..kahkahakah..smpai dia ckp "dah2 lah 2 gelak" but aku tetap gelak..smpai pkul 03:45ptg ja..sbb dia kena krja..dia ejek2 aku..aiiiii cubit kang..then aku salam ibu dia..ibu dia sproting! nmpk garang but baik lah..ok ja dgn aku..then dia nk teman aku balik..aku brkeras "seronok lah duk dkt sini" then "dia tnya smpai bila nk duk sini??" aku ckp "smpai bila2? (':" dia siap ckp..dkt dlm kedai ada bilik..ada bantal..ada tilam...belum sempat aku tnya ada air cond x? dia dh ckp siap ada air-cond 2..aku pnya gelak..then dia ckp bleh ibu temankn..xpun teman dia tido.. :p...byklah ok bleh teman tp bukan skrg..nnti lah dulu bila sah nnti..aku blurr..tp sebenarnya aku seronok tgok family diorg tmbh2 lg ibu dia..ohhh...msa balik 2 aku kena hujan...rsa margain plk kena hujan..xtahan siot..kpala brdenyut2 ni pun tgh msj teman kn dia tgh krja simpan duit utk kawen..ahahah..paling penting nk aku dlu bru bnda lain..dia xbs2 puji "kan comel pkai baju kurung,ibu pun senyum memanjang td.." asyik puji aku ja td..aiii terima kasih..ibu papa pun cun geng dgn mak
`kepadaMU ya Allah aku berharap dia adalah jodohku didunia & akhirat`-amin.

# 9tahun akn dtg baru aku akn kawen,insyaAllah,ahahaha

Tiada ulasan: