Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

02 Julai 2013

HARI KONSULTASI IBU BAPA 2013.


SALAM,,
HELLO!! lama aku xbercerita panjang kn? ok aku nk cerita apa yg jd hari ini..
maksud tajuk kt ats ialah tntang keputusan result PPT..memang teruk aku ada 3gagal..
so aku blurrrr spm dh nk dkt tp aku nk buat apa?
OKKK cuba ckp kt aku siapa yg xnk berjaya??  semua org nak...!!
jadi pg 2 aku ada kelas BM2..lps kami PJK release tension minggu dpn kn posa??
msa aku main badminton 2 aku betul2 main sungguh2..satu badan berpeluh huh!! puas!! main dkt court badminton biarlah org nk kata apa jnji tension aku hilang..then belajar BIO bab pewarisan..

Pukul 10pg mcm 2 ckgu bio keluar..ibu bapa nk dtg..aku dgn giea ada tugasan mnyambut tetamu kt pintu pagar..tp kami p merayap plk kt blok A ats sekali..xlama lepas 2 aku trnmpk shahril yeayyyy!! dia tgok,aku tgok senyum..giea tutup mata aku kata dh2 maksiat2..eeeeeeeeee aku senyum ja ala klau hg boleh plk..
xlama lps 2 aku ternmpk mak aku..ohh mak aku dh datang lps 2 aku bawa mak aku prgi kelas kjap..

*****cikgu EL  smbang dgn mak aku..aku ada rasa sedih sikit dgn result aku..
aku menangis.

ckgu dgn mak aku nasihat mcm2 suruh buat ni..jgn tido ptg dh..berubahlah..spm dh nk dkt..
mak aku xmarah tp aku tau dia kecewa dia xnk tunjuk.
mak aku cakap ahad ni kita keluar prgi beli buku 3subjek 2..aku ok!!!!
demi masa depan aku korbankn masa2 lagha aku!!!! lps 2 aku bwk mak aku g jumpa ckgu RAFIDAH kt 3B blok A..

******ckgu sembang dgn mak aku..nasihat mcm2..aku dengar aku nk berubah..
ckgu ckp utk spm sejarah ckgu target aku B+ klau nk lebih kena BERUSAHA!!! 

dlm perjalanan nk pergi 3B ckgu terkejut sbb mak aku muda sgt............
hmmmhmm dh jodoh keluarga.......

lepas hntr mak aku smpai pintu pagar aku p kt giea..smbut tetamu luar..lps 2 giea kena pergi tinggal aku sorang2..lepas bdk nadhirah 2 pggil aku sruh jaga dkt pintu pagar utama sbb xdak org dh tinggal latip ja..aahhhh mnyampah betul..
ada payung aku bukak payung kuning wahhh mcm payung raja plk nk seri..ahaha aku bajet..
aku sorang ja yg jd penyambut tetamu..
ramai gila org aku pun tegur salam "pakcik , makcik " ada yg peramah sembang dgn aku..hai pkcik nk ngorat saya ka?? haha yg pkwe aku duk kt blok A tingkat 3 dekat koridoor..usha aku ahahah dia senyum mgkin disebab rabun kurang jelas..aku tggu mna family shahril ni xnmpk pun?? tp aku tau dia nmpk aku  sibuk layan tetamu keluar masuk dgn pegang payung berdiri xduduk..msti dia jeles sbb ada abg 2 smbg dgn aku..ahaha..

memang penat smpai pkul 12tgh hri lps mak giea balik baru aku tau ayah shahril aru balik..dia cari aku..aku dlm kelas buat homework..

pukul 1:00ptg aku dgn giea keluar beli air lepak teman hanis..xlama lps 2 shahril lalu...ya allah handsemnyaaaaaaaaaa..dia xtgok lgsung prmpuan kt situ fokus dia dkt jalan raya..hanis smbg dgn aku giea dgr yg ada something bakal terjadi kt dia..aku tau tp aku xboleh bg tau org lain..
tp 2 klau allah izinkn jadi sbb aku tau klau bnda 2 jadi tension abs dia stress..
jd walau besar mana pun masalah dia selagi allah izinkn aku mencintai dia aku akn sntiasa disisi dia jd pendengar setia..seriusly ,aku terlalu sygkn dia.

aku cakap kt dia klau ada apa2 subjek yg xfhm boleh belajar dgn aku..yg mana aku boleh tlg aku akn tolong..kami igt nk study group dgn ain,giea,aku,dia..betulkan niat nk belajar in shaa allah allah akn tolong..

AKU BERJANJI AKU AKAN BERUSAHA LAGI.
AKU AKAN BG FAMILY AKU RESULT YG BAIK.

Tiada ulasan: