Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

14 Mac 2013

OH ALLAH.


Assalammualaikum..

Hmm sebenarnya aku masih sibuk dgn sekolah hari2 dan tuisyen pda hari sabtu malam..minggu ni exam 3hari jadi xdak lah kelas tmbahan..huh penatnya xterkata..esok gerenti hari paling malang buat aku sbb aku dan 7org lagi bakal didenda di tapak perhimpunan sbb yg lain semua A+ kami ni ja A cewahh mna ada..aku nk dpt A dpt math aku rsa entah boleh ka x? tp seriusly aku memang nk drpd dlu lg..sedih dgn kecewa kowt nk tau result yg amt mndukacitaakn..
aku rsa xdak spa pun nk..sekali lg aku diuji sudah tntu mngalir air mata ini..aku dh buat sehabis baik mgkin..ya allah beriknlh aku kekuatan..aku rsa mcm nk mati ja lg bagus hmm tp aku msih ada iman mcm kwn aku kata 

'kalau kita gagal kt dunia xsemestinya kehidupan kita terus gagal"

kita masih ada akhirat yg selamanya..aku percaya setiap keperitan yg aku lalui ada hikmah utk mmbuat aku lebih dkt pada-Nya..
Hari2 aku mengadu pd-Nya sbb aku tahu Dia lebih mngetahui..
maka apa yg bakal menimpa kpd diri aku,aku aku cuba redha..
walaupun aku sendiri dlm keadaan berputus asa..
ckgu aku marah lah jgak kt kami2 ni rsa mcm nk nangis kt situ jgk tp aku ckp 

"xpa nngis kt rmh ja lah baru puas selagi aku boleh tahan air mata ni aku xkn nangis kt sini"

org lain msti akn ckp "bdk kelas sains tulen pun boleh gagal maths..ee memalukn!!" 

skrg aku dh xnk fikir malu ka apa yg aku nk setiap kali exam A msti ada dlm tangan aku xkn berputus asa aku akn buktikn tahun terakhir ni aku boleh buat..ya allah bantulah aku..ok baiii
aku selalu berfikir aku ni teruk sgt ka? 

sila berikan komen anda terhadap diri saya
klau boleh bg kata2 semangat sekali..sekian terima kasih.


1 ulasan:

Ibu Ilyanie(s) berkata...

study smart! :D

jemput menjengah ye dik...
http://ibuilyaniescottage.blogspot.com/2012/11/elken-spirulina-untuk-semua-peringkat.html