Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving - Albert Einstein

23 Februari 2013

Kejadian yang menimpa diriku seminggu ini.


 لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl‎

Kisah ini bermula daripada tarikh 

17/02/2013-23/02/2013

sememangnya aku memang jarang update blog sebelum dan 

selepas ini sbb aku sibuk dgn kehidupan seharian aku yg xdak masa utk on laptop dan

meng-update cerita terkini..tetapi setakat nk wasapp ka twitter ka facebook ka 

mgkin on sekjap2..kerja sekolah aku memang banyak ada yg fhm ada yg xfhm..

selalunya aku balik sekolah pkul 2ptg sekarang pkul 4/5/6 ada kdg2 pkul 6.30ptg baru 

smpai rumah..hmm penat 2 jgn ckp lahh tetapi aku kena kuat SPM AKAN DATANG !!

Jadi aku mintak sgt tolong doakan yg terbaik utk aku..msa akn berlalu dgn pantas itu yg 

psti !! 




17-19 / 02 / 2012 

aku bergaduh teruk sgt dgn dia..memang teruk dia yg mulakn dlu aku ni jd mgsa keadaan..sakit hati semua ada..salah dia bkn aku..dia yg buat ayt manja2 kt kak agkt kesayangan dia begang la aku..nk ja aku tinggalkn dia teruss padan muka!! aggrrhhh geram sgt tau x..padahal aku ada ckp nk ada kak agkt ka adk agkt ka jantina perempuan boleh tp tolong jga setiap perkataan yg diucapkan tp dia degil sja nk cabar aku..memang mlm isnin 2 aku msj dia "syok xmsj dgn kak agkt?" 
dia reply "knpa syok plk ni?" aku tido lepas hntr msj 2..malas lah aku mcm ni..then pg isnin 2 tnpa diduga dia dtg follow aku..knpa dia buat mcm 2!!!! sbenarnya aku suka sgt tp disebabkan ego aku keras hati dia kejar aku msa 2 memang laju aku bwk mto dia pun lagi laju aku rsa dia nk bg tau akuu something tp aku buat bodoh ja mcm org xkenal mcm org xdak perasaan..sejujurnya aku kesian tgok dia serius memang kesian dia sanggup pagi buta cari aku smpai sklh..
2hari kami bergaduh teruk msj ja deret air mata mngalir..aku menyatakan sebuah kata2 perpisahan malah dia mmohon maaf dgn sebuah pnyesalan..
dekat sekolah plk klau setiap kali trnmpk msti lambai tgn xpun senyum ohh haha..dia msj aku tnya knpa dia snyum aku xbalas? knpa dia lambai tgn aku xbalas..mcm mna aku nk balas sedangkn hati aku trluka kecewa sedihh!! aku memang nk balas tp aku sndiri xmmpu..sjk kami gaduh aku rsa mcm separuh drpd jiwa aku hilang sgt2..tp aku sja buat2 ketawa gembira dpn kwn cuba aklau aku sorang memang bengkak mata ni..

T E N T A N G  D I A .

dia menangis sbb dia sedih jadi mcm ni..dia luahkn perasaan dia dkt kwn2 dia..spa yg duduk sebelah dia paling parah sekali sbb dia akn luahkn apa yg dia rsa..diaa xblh fokus mcm slalu fikiran dia asyik terfikir aku..kwn2 dia ckp dia tertekan sgt2..2 memang jelas drpd riak wajah dia sbb aku memang tgok dia dari jauh walaupun blok kami bersebelahan..then msa hari rabu 2 kelas aku habis awal pkul 1.20ptg msa 2 kwn2 aku smua p surau menunaikn solat zohor aku dgn 2org kwn aku yg yg pergi sbb kami cuti..aku pergi tingkap sblh kanan aku tngok kelas dia..dia perasaan aku tgok dia!! alamakkk dia pun tgok aku..aku kalihkn badan prgi tmpt lain then aku keluar duk kt koridoor tgok kwn2 dia ada dlm kelas tp dia xnmpk pun? kwn2 dia buat tgn menangis kt mata..aku risau aku trus naik blok sebelah jenuh aku lari..walaupun hati aku terluka tp aku tetap risaukn dia walaupun aku dh cuba elakkn diri utk tdk melihat diri dia lg..

smpai dkt kelas dia ada kwn2 dia..aku terdiam bila kwn2 dia cerita apa yg dia rsakn smpai air mata aku mngalir laju..kwn2 dia ambik berat sgt tntang dia sbb mgkin dia hari2 buas ada ja nk gelak kutuk org tp sejak gaduh dgn aku dia tba bersendirian xbrcampur dgn kwn2 dia..duduk kt tmpt sndiri termenung bagai nk menangis..

AKU SYG DIA SEIKHLAS HATI AKU SBB DIA LAIN KDG2 DIA SUKA MELAMAR AKU JADI ISTERI DIA..AJAK KHWIN..
ALASAN DIA SBB DIA SYG SGT2 AKU DIA NK AKU DLM HIDUP DIA SMPAI BLA2..

"Jika seorang lelaki menyatakan hasrat kepada seorang perempuan untuk dijadikan isteri dan wanita itu bersetuju, adakah ia dikira bertunang walaupun ibu bapa perempuan itu belum tahu atau tidak kenal pihak lelaki?
Jawapan
Makna pinang dari segi syarak adalah pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin kepada pihak perempuan. 
Apabila pihak perempuan berkata setuju, maka perempuan itu sudah dikira menjadi tunang
 kepada lelaki tersebut."
Petang rabu 2 kami dh berbaik walaupun  msa aku pujuk 2 dia tegah naik darah kowt sbb 
aku buat xtau ja..kwn2 dia asyik ckp aku xsuka dia dh..aku msj kali kedua baru dia balas..
dia pnya marah kt aku 
"sudi ka trima org yg ang kta pnipu , sudi ka trima org yg ang tuduh mlbhkn org lain hm?"
menang aku terus menangis rsa nk bhnti degupan jantung ni..aku xready kehilangan dia..
sbb kwn2 dia ckp
 "balik sklh ni hg msj dia terus sbb dia kata klau hg xmsj dia akn ikut kata hg suruh dia 
tingglkn hg.."
then ptg 2 dia ckp 
"SUDIKA MIRA MNRIMA ARIL JDI BUAH HATI MIRA SLAMANYA DAN KHWIN LGI 
5TAHUN?"
Ramai lelaki yg aku kenal baru ni yg aku jumpa yg mcm aku nk walaupun xprefect tp aku 
prlukan dia utk jiwa aku..aku syg dia aku nk dia jadi yg trbaik utk diri dia,family dia dan
 aku..dia llaki yg sabar yg jarang mrh aku yg manis yg handsem yg comell yg suka pjuk 
aku..dia setia xsehalus angin pun utk cari pngganti aku..ya itulah dia!! strat bulan 3 nnti 
aku nk dia dan aku tumpukn sepenuhnya utk spm..jgn risau aku xcari lain aku trlalu 
sibuk dgn tuisyen sna sni mna ada msa nk cari org lain klau ada msa boleh jgk aku contact
dia bertanyakn sekolah diri dia family dia mcm2 lg..lepas spm baru nk back to normal nk 
msj ka nk call ka nk merisik ka haha bertunung pun xsalah kan? nk nikah ka utk mngelak 
drpd mksiat dan zina?? cewahh tp betullah aku nk diri dia halal utk aku..ok habis cerita 
tentang bab ni <3

Don't despair and never lose hope. Cause Allah is always by your side, In shaa allah..

H A R I  M A L A N G.
21/02/2012

malang tidak berbau aku didenda.
sebab  pg 2 satu kelas kena halau dgn ckgu kimia dri mkmal kimia..
sbb ada yg xsiap krja sklh hmm aku akn buat jadual wktu utk uruskn msa dgn betul..
then satu kelas buat surat aku jnji dan dicop pengetua aggrhhhh..nk xnk kena 
seikhlas hati..
aku kena denda ketuk ketampi 40kali waktu maths kt koridoor block C 
..argghhh malu siot!! ramai yg
 tgok..bakal suami aku pun tgok buat malu betul td dia kena jgk ketuk ketampi smala kita 
malang betul..
inilah padahnya xsiap kerja sekolah ok lain kali memang aku akn habis kn kerja2 
math aku..ckgu ckp dia buat mcm 2 sbb dia nk kami semua berjaya xnk tgok wktu spm
nnti ada yg mnyesal..kaki aku sakit..
lepas 2 kelas sejarah nasib baik aku terselamat sbb smua bku2 nota2 latihan2 sejarah aku
 buat dan bawak..memang aku xkena ketuk ketampi kt koridoor blok A..untunglah xramai
 yg tgok yg aku kena denda td satu blok B tngok..kwn2 aku ada yg kena wktu sejarah 
xkena wktu math,ada yg xkena lgsung,ada yg kena wktu math xkna wktu sejarah..
lepas balik drpd sekolah ada roadblokk!! plk dh kt kolam..kacau sungguh la..aku dgn 
kwn2 aku terpksa tggu patah balik p sekolah..smpai polis xdak baru kami balik dan smpai 
pkul 06.30ptg aku memang ada lesen dan bwk lesen hari2 p mna klau naik mto tp hari ni 
aku silap bwk mto hitam hmm..ok malang betulll..

A K U  L I H AT  D I A  D I  S A N A .
22/02/2013
semalam aku ada kelas ptg kelas sejarah memang xkuduga aku trnmpk dia kt padang bola 
main bola dgn kwn2 dia..wktu 2 aku on the p kelas letak buku..then aku trmenung tgok 
dia lama aku tgok dia lepaskn rindu alaaa sweetnya dia main bola handsemm..

M E R E N T A S  D E S A  (DI SEMAI)
HARI INI.

XOO1 S M K G S - NO KT BAJU AKU TD.
JARAK 7KM semput kowt aku..dgn P bawah 18 mula dlu..rmai bdk india cina punya laju lari pehh
 kalah ohhh org yg bwk mto..stamina depa kuat xpenat aku ni asyik penat memang xboleh kejar 
kowt..dh la becak nya taik lembu nya..dgn anjing nya eeeeeeee takut aku...aku bajet klau aku kena 
 kejar dgn angin aku rsa aku no.1 td aku dpt no.42 per berapa tah tp kwn aku dpt no.16 iryani 
hebat dh 2..dpt la duit RM3 ckgu bagi setiap org yg masukk..
ada seorg adk ni dia duk kt tepi aku dia lelaki dia tnya
 "kak dpt no berapa?"
aku ckp  " akk dpt no.42 xsempat nk kejar lahh dikk..depa laju!!"
dia gelak dia cerita "td msa adk tgh lari ada seorg prmpuan ni ckp 'kaki aku ni dh tercabut dhh' adk 
rsa mcm nk tampar ja prmpuan 2 kak..mngada2 betul.."
lepas 2 aku minum air btol aku wrna pink dia tgok aku..
"comellnya btol air akk mcm akk..hahaha"
"ada2 ja adk ni sja nk usik akk kn.." aku pkul dia..
then kwn aku si buaya darat ckp "wehh cari aku bdk prmpuan yg mna comel kt sini "
lepas 2 adk sebelah aku ckp "ni yg paling comell" aku tgok adk sblh aku ni snyum ja..
then dia mntk aku tlong tanggalkn no baju kt balakang baju dia..lepas 2 wktu balik dia jalan dgn aku 
sembang "comellnya akk ni"
aku dh anggap dia ni mcm adk aku sbb pndai ambik hati org..hmm nice orgnya..
OK..so far lutut aku sakit dan aku msti siapkn homework aku..baii.

1 ulasan:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail berkata...

salam dik,

baca update adik ni, sis faham perasaan tu.muda2 lagi, sedang berbunga2,opss tp sis xbecinta la dulu2.takde org nak, tak cantik pun.cuma admire je.walau apa2 pun, kena control perasaan itu dgn istighfar, ingat pd Allah.kerana pjalanan kita masih jauh.kdg2 tak semestinya kita akan bkahwin dgn org yg kita cintai tu.yg penting, serah pd Allah, doa minta yg baik2 dariNya. pelajaran jgn abaikan..homework buat tau. =)